Ryan & Adra

Ryan & Adra

Monday 30 December 2013

GOODBYE 2013~~~~

terpk nk hapdate psal 2013 sbb ni last day tahun ni.. 31/12/2013~Selasa..me kt office Pejabat Kewangan Dan Perbendaharaan Negeri Pahang Wisma Sri Pahang tingkat 6..phewww detail tuuu..hehehe

hmm..byk kronologi 2013 yang x dpt aku lupa sbnarnya..1st skali yang paling manis bila aku lahirkan 2nd baby Sharifah Qiesya Raihana Adra binti Syed Mohd Firdaus pada 15 Julai 2013 kat HTAA pukul 9.25am.dengan Caesor.tu la paling2 manisssss skali..hepy me!!!

and lepas je lahir Adra ditahan kt NICU tingkat 6 pas beberapa aku tgk muka dia x dpt nk cium peluk susukan dia..doktor dtg bilik aku pkul 4.30petang dan bagitau kena bawak Adra naik sbb disyaki ada jangkitan kuman dan penafasan laju...ya Allah masa tu hati aku mcm kena tikam2..tp aku redha sbb doktor berusaha untuk selamatkan dia seboleh2nya..luluh hati tgk dia byk sagt alat penafasan tampal kt muka,tgn,kaki perut...almost 1week Adra duk dlm NICU smpai dia stabil..then doktor call Adra dah bole discharge NICU dan duduk kt SCN untuk pemerhatian sblm kluar wad..3hari aku teman Adra.by dat time aku peluk dia btol2..bg dia direct bf kenyang2..:)) syg ank mama!!!!

ada beberapa pengalaman pahit yang x bole nk share kt sini masa 1st Ramadhan.ckup la aku je yg tau.,dan Allah tu duga untuk bagi kami sentiasa igt yang Dia ada..dan nak Dia tau Dia sgt2 sayangkan kami.. ;) aku bersyukur sgt2 dengan dugaan itu terlalu byk hikmah nya pada kami sekeluarga.Alhamdulillah...

Hubby kehilangan bestfriend dia dari kecik pn tahun 2013. Al-Fatihah pada Allahyarham Ahmad Ruly Fadzly yang telah kembali ke Rahmatullah akibat terlibat kemalangan Jalan Raya sebulan sebelum kita berpuasa. Aku akui dia seorang sahabat yang baik.aku sendiri selalu mengadu masalah dengan dia bila aku bergaduh dengan asben aku..dia byk nasihat aku..aku selalu bbm dengan wassap dia.dia byk bantu psikologi aku..Al-Fatihah buat beliau.Selalunya orang-orang yang baik ni mmg cpt 'pergi'....*beristifar sejenak

byk menda yang mngubah aku untuk lebih matang pada tahun ini..byk pengalaman manis dan pahit yang xbole nk lupa...untuk tahun 2014..aku berazam untuk menyucikan diri dari segala-gala yang telah aku lakukan...aku byk dosa..hilaf dan kerdilnya aku disisimu ya Allah.. Jadikanlah aku hamba yang penyabar,tenang dan redha dalam setiap ujiaMu


MOGA DITAHUN BARU 2014 INI AKU MENJADI INSAN YANG LEBIH PENYABAR,..LEBIH TENANG...LEBIH MATANG..DAN LEBIH DALAM SEGALA HAL...TP XBOLE NK LEBIH SGT SBB ADA BYK KURANGNYA YANG PERLU DIPERBAIKI..HEHE ;) 

LOVE : FARAHDIANA BINTI KAMARUDDIN

im da wife and im da moms of 2 kiddos..love u all muchos!


No comments:

Post a Comment