Ryan & Adra

Ryan & Adra

Tuesday 17 January 2012

married~

weeuu..! dear blog...hmm..smlm kn aku tertengok la citer arianna & mikhail kt tv9..tgh dok layan citer tu igt x sedak..tp skali aku plak yg melayang pemikiran kt Paris..alahai romantiknye suasana kt sane..n org yg belakon tu plak uat ambe feeling~~ tetiba wase nok peluk2 somi...yunk..jum kite g holiday kt Paris plok..huih.,.pastu pepagi aku dh bace blog stepeni liah yg bertajuk Resipi Marriage diorg...wase nok copy paste jek..jak eh..antaranye :-

Okay,what are the recipe?

1.We practise morning kiss(lips &forehead),before tidur or even sebelum kemana2/balik dari mana2.
2.My husband suka berjalan seiring dengan i.Tak macam sesetangah married couple,laki didepan ,isteri and anak2 dibelakang.My husband masih peluk pinggang i and pegang tangan I even tengah angkat/pegang our son.Or bila i tolak stroller,dia peluklah bahu i.
3.Dia selalu puji i.
4.Dia suka peluk i dari belakang,kiss my neck masa i tengah masak.
5.Bila i senyap je dia mesti akan datang kat I n cakap 'i know ure not okay',lets go shopping/spa/manicure such thing.
6.After his solat,dia akan cium i.
7.He knows what to expect from my mind,conversation.Thats why kami jarang ada argument.He love to communicate over something in our relationship.We just love to talk and elloborate.
8.We love kissing in public.So what? :)
9.He would never scold me or son in public macam sesetengah laki orang kat luar tu.
10.Kami memang jenis senang lafazkan 'sorry&thanks' to each other.
11.My husband ni memang jenis EGO kuat dalam bekerja and his society.But when it comes to our family,memang dia jenis tolerate.Same goes to me,i jenis 'BARAN' dengan orang luar,but not with my family.
12.Husband i suka bagi surprises!The best thing is dia tau apa i minat,i xpayah menangis2 mintak apa i nak pun,dia sendiri dah standby siap2 :)
13.Dia xbanyak cakap.Kawan pun xramai.Client je keliling pinggang.Jenis workaholic!
14.Dia suka beli lingerie pelbagai pattern for me.Sebab dia suka i 'berdrama' during bedtime.
15.Dia suka scrub my body during shower.
16.Learn how to control ur anger and calm urself
17.Jangan terlalu 'redha' dengan rumahtangga,try to figure it out professionally :)
Last but not least,dia akan kiss and give me a romance while i tengah marah about something/upset.That is the best cure of all!Pendek kata its all about the way he cares for me.

~~Romantik kan diowg...hmm..tp tiap umah tangga ada yg lain patern..cm somi aku ade mse dia romantik bangat pai nk dukung2 bagai aku ni..ade mse jenggel jgk..hahahaha..tp wlo gane2 pon aku tetap cinta dia spenuh mse...;) mama sntiasa syg papa... apa2pn dgn lahirnya Rayyan lgi la bertambah2 syg...cinta slamanya...asben aku dh cinta mati aku...apa2  pn aku serahkn sgala2nya pd dia.. ;)

No comments:

Post a Comment