Ryan & Adra

Ryan & Adra

Wednesday 28 December 2011

Mommy to be..;)

bermula la episod aku nk jdi mommy ni...haihhh..byknye dugaan..alah tu x dtg lgi mse aku mula2 preggy....tp bile nk masuk 3bulan ya Allah.,,seriusly..bdn aku lembik..lau mkn tu loya tu xde la..tp sgt pedih hulu hati...tp aku kuatkn jga la smgat sbb baby aku sgt2 memerlukn makanan..hee..nk post pic aku ngandung xde lam pc ni..jd aku kena belek2 dlu la bru pos..mabbe continue esk la plak buat blog ni..sbb dri pagi aku ngadap smpai la skang..nek lenguh jari aku neyh..

hmmm...mmg byk dugaan upenye ngandung ni...mse ni aku sgt la sensitif nye..tp xde plak smpai xleh tido ngn hubby..oke je aku,.lg nk peluk dia ade la..huhuhu..gateinye! .;p xpela time ni mmg aku sgt manja ngn hbby...tp 3bulan pertama nafsu mkn aku mmg ler sgt kurang...nek je 6bulan kussss semangat! mkn berdouble..tanjat asben sye..;D nk uat gane..pembawakan budak..acewah..!


byk la pengalaman aku lau nk share ngn korang ni...then aku teringin lak nk mkn delima...cik asben x penah jemu layan kehendak aku...tp aku xde plak nk mkn menda ngarut2....t aku post pic baby lam perut lak mse eh...;) tp esk la sbb skang xde lam kamera..;D mse aku 4bulan aku kena minum air gula..perghhh...manis siottt!! mcm pati sirap aku minum..tp nk xnk terpaksa la minum sbb nk tao ade diabetis ke xde..sib bek xde..syukur la...mse nek je 7bulan tetiba berat bdn aku nek mendadak 3kg..erkk!!x_X tros doktor suh minum repeat lg minum air gula...aduyai..skli test2 rupenye da ade diabetis..aduyai,,,da nk akhir pregnancy dpt plak da pnyakit keturunan ni...


When da baby is kicking..sgt teruja mse tu..ya Allah besarnya kurniaan yg kau berikan pdaku...aku rs sgt2 teruja..bila dia gerak je aku suh asben pegang..dia kate takot..sbb nmpak mcm pelik..hehehe..aku sonok je..dat time aku da kena kira dia gerak bape kali lam sehari...mse 7bulan lak aku kena admit sbbnye aku demam yg terok,,doktor ckp takot effect kt baby...hmm..nk xnk aku masuk la jgk 2hari...adess..asben la penunggu setia...;) baby syg b sesangat! dat time aku ase lambatnye la baby aku nk kua...mama da x sbr nk tgk kamu...mse dia 7bulan setengah hbby bwk aku g scan 4D yg kaler tu,,nk tgk sgt baby katennye..scan nmpak bebird,,actually mse scan 4bulan tu dok da ckp da mmg boboy..aku x kisah boboy ke gegurl..yg penting baby aku sihat+slamat smuanya...alhamdulillah mse scan 4D tu tgk baby smuanya perfect! insyaAllah xde apenye nnt...sungguh indah ciptaan tuhan...kagum aku tgk dia pusing2 lam perot..;) bile da byk bulan ni mula la perot aku nk mengeras2...tp aku oke je...tido smcm..tp nk g keje pnyela mls...yek la perot da besar...org ckp da byk bulan tido x selesa,..tp aku maintain..ehe..aku tido baby pn tido..tp mmg aku kuat tido mse pregy..haihh...xpela asben aku layankan aje...;D tp sensitif tu jgn ckp la mmg sgt2 sensitif..apeje dia buat kekdg sikit je aku da sentap bagai nk gile..ngape yek?? baby x suke agknye...


No comments:

Post a Comment